28 Aralık 2014 Pazar

‘Bilmediğiniz Şeyler Var’

40 yıl süren iş hayatımda çeşit çeşit patron, yönetici gördüm. Tepemi arttıran ve bende isyan duygusu uyandıran patron ve yöneticiler, bana bir şeyi kabul ettirmeye çalışırken  ‘Bilmediğin şeyler var’ diyenler oldu. Neden mi?

Beni oyun dışında bırakıyordu. Bu, ‘Senin aklın ermez’, ‘Senin bilmen gerekmiyor’, ‘Ben çözerim’  demekti. Ayrıca ‘Senin sınırın buraya kadar’ anlamına geliyordu. O zaman patron falan fark etmedi, hep sordum ‘Bana ihtiyacın olduğuna emin misin?’ ‘Mırın kırın’lar başlıyordu, konu öteye atılıyordu ‘Ben sana günü gelince açıklarım’ Karşımdaki şirketin patronu dahi olsa biz ‘iş arkadaşı’ idik, aynı gemide idik. Beni aşağılamaya kimsenin hakkı yoktu.  Ben nedenini bilmeden, sonuçların ne olacağını kendi aklım ve bilgimle tartmadan hiçbir ‘emri’ uygulamadım. Çoğunlukla  ikna ettim bir kez edemedim. Ama edemediğim o kez, patrona ‘Benim düşüncemi  dinlemek istemiyorsan bana o kadar parayı da  verme kendi kendine yürü ben yokum’ dedim işi bıraktım.  

Tiyatroda ‘Bilmediğiniz şeyler var’ diyen yönetici dedikoduları oluyor. Ama o yöneticinin  karşısında da ‘bilmemeyi tercih eden’ ya da ‘bilmemeyi rahatlık sayan’  bir topluluk oluyor  ki ses seda çıkmıyor.  Oysa hepsi ile konuşun ‘tiyatronun bir EKİP işi’ olduğunu söyleyeceklerdir.  Tiyatro EKİP işi ise ‘ekip’ elemanlarının   ‘Bilmediğiniz  şeyler var’ ifadesinin anlamı üzerinde düşünmeleri gerekir. Zira bu anlayış onları aşağılamaktadır. ‘Bilmediğiniz  şeyler var’ diyenlerin  ‘kahramanlığa’ soyunmasını da sorgulamak gerekir.  Benden söylemesi.


Melih Anık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder